نسخه 3.16 تلگرام درون ایـام کریسمس بـه عنوان اولین بروزرسانی سال 2017 با دستی پر و با ویژگی های جدیدی همچون حذف پیـام ها به منظور همـه، گروه تلگرام 15 تا 16 سال نمایش مصرف اینترنت، دامنـه جدید تلگرام و … از راه رسید.

جای بسی خوشحالی هست که بروزرسانی های انقلابی ادامـه دارد و نکته مثبت این هست که تیم توسعه دهنده تلگرام دقیقاً مطابق خواست کاربران درون حال حرکت هستند و روز بـه روز این پیـام رسان دوست داشتنی را دوست داشتنی تر مـی کنند.

حذف پیـام های ارسالی از گوشی گیرنده یـا همـه اعضای گروه

مـهمترین ویژگی کـه در نسخه 3.16 تلگرام به آن اضافه شده هست امکان حذف پیـام ها ارسالی به منظور همـه گیرندگان پیـام است. گروه تلگرام 15 تا 16 سال هم اکنون مـی توانید هنگام حذف پیـام های خود درون های گروهی یـا دو نفره، انتخاب کنید کـه پیـام به منظور همـه حذف شود و نـه فقط به منظور شما. گروه تلگرام 15 تا 16 سال این امکان فقط به منظور پیـام های جدید موجود هست و پیـام هایی کـه قبل از نسخه 3.16 ارسال کرده اید شامل این موضوع نمـی شوند (ویرایش نیز بـه همـین گونـه مـی باشد). یعنی از این بعد اگر یک پیـام را بـه اشتباه به منظور یک گروه ارسال کنید قادر خواهید بود آن را جوری حذف کنید کـه آن پیـام به منظور همـه حذف شود.

حذف پیـام های ارسالی از گوشی گیرنده یـا همـه اعضای گروه

برای حذف پیـام ها تنـها کافی هست بر رام تپ کرده و گزینـه Delete را انتخاب کنید و سپس درون کادر باز شده درون گفتگوهای دو نفره گزینـه [نام گیرنده] Delete for و درون های گروهی گزینـه Delete for all Members را فعال و سپس OK کنید که تا پیـام به منظور گیرنده نیز پاک شود.

البته بـه یـاد داشته باشید کـه حداکثر فقط 48 ساعت وقت دارید که تا پیـام موردنظرتان را حذف یـا ویرایش کنید. و بعد از آن دیگر این امکان به منظور آن پیـام وجود نخواهد داشت. و در ضمن حتما حتماً از نسخه 3.16 یـا بالاتر تلگرام بهره مند باشید.

مشاهده مـیزان دقیق مصرف داده اینترنت

مشاهده مـیزان مصرف اینترنت توسط تلگرام

اگر از بسته های اینترنتی استفاده مـی کنید حتماً بـه حالتی بر خورده اید کـه بسته شما زودتر از آنچه انتظار دارید تمام شود. اغلب موارد هم تلگرام متهم اول مصرف داده است. حال تلگرام راهکاری را فراهم کرده کـه مـی توان مـیزان مصرف دقیق ترافیک ورودی و خروجی تلگرام را مشاهده کرد.

برای نمایش مـیزان مصرف اینترنت وارد تنظیمات تلگرام شده و گزینـه ‘Data and Storage’ را باز کنید. درون صفحه Data and Storage مـی توان درون قسمت Disk and Network usage بـه ترتیب:

  • مـیزان فضای استفاده شده از حافظه دستگاه را درون گزینـه Storage Usage
  • مـیزان مصرف داده درون شبکه موبایل را درون گزینـه Mobile Data Usage
  • مـیزان مصرف داده درون شبکه بیسیم وای فای را درون گزینـه Wi-Fi Data Usage
  • مـیزان مصرف داده درون هنگام استفاده از خدمات رومـینگ را درون گزینـه Roaming Data Usage

مشاهده کرد. درون این قسمت آمار بایت بـه بایت ترافیک ورودی و خروجی تلگرام از طریق شبکه وایفای (wifi) و اینترنت موبایل قابل مشاهده است.

معرفی دامنـه جدید T.me

در دنیـای مجازی آدرس های URL نقش کلیدی را ایفا مـی کنند. بنابراین بدلایل مختلفی (بذهن سپردن راحت تر، رندتر بودن و …) هرچه این آدرس ها کوتاهتر باشند مفیدتر و بهتر هستند. از این رو تلگرام با رونمایی از دامنـه t.me امکانی را فراهم کرده که تا بتوانید به منظور لینک بـه پروفایل های تلگرام، کانال ها و گروه ها، بجای حالت اولیـه telegram.me/notif از حالت کوتاه و مختصرتر t.me/notif استفاده کنید.

دیگر سرخط را گم نخواهید کرد

بارها پیش مـی آید کـه مثلاً یک گفتگو (کانال یـا …) 200 پیـام جدید دارد. شما وارد آن شده و شروع بـه خواندن پیـام ها مـی کنید. هنوز خواندن پیـام ها تمام نشده کـه به هر دلیلی مجبور مـی شوید صفحه گروه را ببندید و دیگری را باز کنید. وقتی کـه به صفحه گروه بر مـی گردید که تا ادامـه مطالب را بخوانید مـی بینید کـه آخرین پیـام گروه بـه شما نمایش داده مـی شود و سرخط آخرین مطلبی را کـه خوانده اید را گم کرده اید. به منظور پیدا سرخط کلی حتما در پیـام های گروه پیمایش کنید که تا آن را پیدا کنید خب بطبع اینکار خسته کننده و وقت گیر است. از این رو درون نسخه 3.16 تلگرام ویژگی بسیـار کاربری برگشت بـه سرخط مطالعه اضافه شده است. اَپ تلگرام از این بعد موقعیت اسکرول (موقعیت عمودی صفحه) را هنگام رفت و برگشت بین ها بـه حافظه مـی سپارد و در برگشت بـه یک دیگر سر خط را گم نخواهید کرد.

البته این خصیصه از مدتها قبل درون نسخه PC تلگرام وجود داشت کـه یکی از دلایل استفاده از نسخه PC درون بین تلگرام بازان همـین مورد بود.

نمایش کادر شناور تاریخ درون بالای ها درون هنگام اسکرول

اضافه شدن نمایشگر معلق تاریخ بـه بالای صفحه درون هنگام اسکرول

– نمایشگر معلق تاریخ بـه بالای صفحه در هنگام اسکرول اضافه شده هست که با تپ بر روی آن بـه اولین پیـام درون همان تاریخ منتقل مـی شوید.

دسترسی سریعتر بـه فایل های تازه دانلود شده

خیلی وقت ها مـی خواهیم فیلم یـا فایلی کـه اخیراً درون تلگرام دانلود کرده ایم را به منظور شخص دیگری از طریق تلگرام ارسال کنیم. حالا درون هنگام اشتراک یک فایل، درون کادر Select File فایل هایی کـه به تازگی دانلود شده اند درون پایین لیست بصورت جداگانـه درون بخش Recent نمایش داده مـی شوند.

نمایش فایل های اخیراً دانلود شده درون بخش Recent

دیگر تغییرات درون نسخه 3.16 تلگرام

  • از این بعد پیـام های یک ارسال کننده بـه زیبایی با هم گروه بندی مـی شوند.
  • گزینـه ‘Report spam’ بـه گفتگوی سری (Secret Chats) نیز اضافه شده هست و اگری از طریق گفتگوی سری مزاحم شما مـی شود مـی توانید براحتی وی را گزارش کنید که تا حساب وی محدود شود.
  • در نسخه 3.16 تلگرام پشتیبانی از صفحه کلید جدید گوگل با نام GBoard کـه قادر بـه ارسال مستقیم تصاویر GIF هست نیز افزوده شده است.
  • پشتیبانی از اموجی های جدید مانند 🤢، 🤠، 🤡 افزوده شد.
  • کاربران Android 7.1 مـی توانند از منوی عملیـات سریع به منظور های متداول درون صفحه اصلی (home screen) استفاده کنند

منبع: بلاگ رسمـی تلگرام

مطالب مرتبط
: گروه تلگرام 15 تا 16 سال




[بروزرسانی 3.16 تلگرام: حذف و ویرایش پیـام ها درون گروه ها گروه تلگرام 15 تا 16 سال]

نویسنده و منبع: نوتیف | تاریخ انتشار: Sun, 22 Jul 2018 05:08:00 +0000